Наш телефон: (0522) 33-65-83

Чередніченко Альона Сергіївна - завідувач відділу організаційно-масової роботи. Освіта: повна вища, магістр історії.

 

 

 

 

Чорний Павло Георгійович - завідувач відділу військово-патріотичного виховання. Освіта: повна вища (вчитель історії та суспільствознавства, магістр управління навчальними закладами). Педагогічний стаж 23 роки.

Громадський статус: Голова міського координаційного сектору національно-патріотичного виховання дітей і молоді, офіційний представник ветеранських організацій області (Українська Спілка ветеранів Афганістану (УСВА) та ВГО "Бойове братство") в системі освіти м. Кропивницький.

Генерал-майор Українського козацтва. Поет, прозаїк, автор пісень та креативних проектів, інструктор східних єдиноборств, громадський активіст. Позаштатний кореспондент газети "Народне слово".

Здійснює супровід навчально-виховного процесу в КЗ СЮТ з питань національно-патріотичного виховання.

 

 

Літня школа науково-технічного напрямку

комунального закладу "Станція юних техніків Кіровоградської міської ради"

01.06.2020 року - 21.06.2020 року

 

Наша літня школа онлайн пропонує Вам ознайомитися з роботою гуртків Станції юних техніків, відвідати віртуальну виставку та зробити цікаві речі власними руками за допомогою майстер-класів, які підготували керівники гуртків предметно-технічного та художньо-технічного напрямів.

 

І тиждень

Віртуальна виставка моделей військової техніки «На захисті миру». Керівник гуртка "Історико-технічне стендове моделювання" Ростокін Владислав.

На виставці представлені моделі (зменшені копії) військових літаків, які були виготовлені вихованцями гуртка історико-технічного стендового моделювання від 7 до 15 років, призерами конкурсів обласного та всеукраїнського рівнів, а також керівником гуртка Ростокіним Владиславом Миколайовичем.

  Виставку можна переглянути за посиланням:

https://drive.google.com/open?id=1VZCZ95pdj55LpcyK7YX7fQEmkhD9_RBo

 

ІІ тиждень

Майстер-клас «Анімалістичне ліплення з глини на паличці». Керівник гуртка "Художня кераміка" Пухинда Вікторія.

В цьому майстер-класі Вікторія Олександрівна покаже, як зробити власними руками іграшку-тваринку з глини. Але якщо у Вас немає можливості знайти глину, не журіться, для виготовлення цієї іграшки можна використовувати солоне тісто або пластилін.

Майстер-клас можна переглянути за посиланням:

https://drive.google.com/file/d/1cPBJdGYQj_At6d3whszUieV1KN91ICk9/view?usp=sharing

 

ІІІ тиждень

Майстер-клас «Корисні речі Власноруч. Органайзер». Методист, керівник гуртка "Виготовлення сувенірів" Федорова Мілада.

Цікаві речі власними руками можна робити з простих підручних засобів, які є у нас вдома. А щоб вони змогли принести й користь, Мілада Ігорівна пропонує Вам зробити разом з нею настільний органайзер для ручок, олівців та іншого канцелярського приладдя. 

Майстер-клас можна переглянути за посиланням:

https://drive.google.com/file/d/1dsoQuNtyLuvWXYBJ3M4Z1F7jGLwzXywi/view?usp=sharing

 

Додатково

"Уроки фотографії". Підібрав керівник гуртка "Цифрова фотографія" Демченко Вячеслав

З початком XXI століття наступила нова ера фотографії  -  ера цифрових фотокамер і з нею прийшло нове поняття самої фотографії. З цифровою фотокамерою, смартфоном, комп'ютером і програмним забезпеченням для редагування фотознімків, ми отримали великі можливості для реалізації своїх творчих ідей і можливостей.

Тому, керівник гуртка «Цифрова фотографія» підібрав декілька уроків, за допомогою яких Ви зможете отримати знання про основи фотографії, навчитися робити гарні знімки за допомогою смартфону та фотоапарату.

Урок 1. Ази фотографування

 Урок можна переглянути за посиланням:

https://xn--d1ai3a9e.xn--j1amh/blog/v%D1%96deomontazh/163-uroki-fotograf%D1%96%D1%97-azi-fotografuvannya.html

Урок 2. Як знімати на смартфон

 Урок можна переглянути за посиланням:

https://xn--d1ai3a9e.xn--j1amh/blog/v%D1%96deomontazh/164-uroki-fotograf%D1%96%D1%97-yak-zn%D1%96mati-na-smartfon.html

Урок 3. Як фотографувати на фотоапарат

 Урок можна переглянути за посиланням:

https://xn--d1ai3a9e.xn--j1amh/blog/v%D1%96deomontazh/165-uroki-fotograf%D1%96%D1%97-yak-fotografuvati-na-fotoaparat.html

 

 

Майстер-класи для молодших школярів "Листівки власними руками". Підібрали керівники гуртків "Початкове технічне моделювання" Крючкова Надія та Мартим'янова Олена.

У цих майстер-класах Ви дізнаєтеся, як зробити листівку для подарунка мамі, бабусі або подрузі. Ви можете зробити таку листівку з кольорового паперу своїми руками легко і просто. І зможете подарувати на 8 березня, на День матері або на День народження.

Листівка з букетом квітів

 Майстер-клас можна переглянути за посиланням:

https://tydyvy.com/video/DylFQyg

Листівка з маком

 Майстер-клас можна переглянути за посиланням:

https://tydyvy.com/video/DylFPh4

Листівка з трояндами

 Майстер-клас можна переглянути за посиланням:

https://tydyvy.com/video/DylFHis

Листівка з метеликами

 Майстер-клас можна переглянути за посиланням:

https://tydyvy.com/video/DylFLxQ

 

Практичний психолог: Олійник Вікторія Юріївна

Освіта – вища, закінчила Центральноукраїнський державний педагогічний університет  імені Володимира Винниченка (2018 р.), за спеціальністю «практичний психолог».

В КЗ СЮТ працює з 2019 року.

Педагогічне кредо: "Правильно навчає той - хто навчає цікаво."(А.Ейнштейн)

Головне в моїй роботі - терпіння, творчість і завзятість.

Результат роботи – щасливі діти, їх радісні посмішки та любов до життя.

Записатися на онлайн-косультацію можна написавши запит на електронну пошту: Этот адрес электронной почты защищён от спам-ботов. У вас должен быть включен JavaScript для просмотра.

Звернутися до психолога – це нормально.

У кожного з нас – свої проблеми. Ми можемо комплексувати, постійно страждати, мати синдром «самозванця» чи «відмінника». І думати, що впораємось самостійно з проблемами, які роблять нас нещасливими. А може, піти до психолога – таки хороша ідея?

Усі ми періодично потрапляємо у стресові ситуації – кінець світу від цього не настає. Але негатив накопичується, старі проблеми в голові все більше дають про себе знати, зриви на близьких і нелюбов до себе – все це нарощує камінь на шиї, який гальмує у всіх напрямках.

Серед українців розповсюджений стереотип, що до психологів треба йти вже зовсім у крайньому випадку. Мовляв, це гроші на вітер, «я й потерпіти можу чи з друзями поговорити». Результатом може стати незадоволеність собою і своїм життям чи навіть скочування у депресію.

Навіщо звертатися до психолога?

Коли повсякденне життя для людини стає нестерпним – потрібно піти до психолога. Проблеми, з якими звертаються до українських психологів, дуже різноманітні. Клієнтів до 25 років більшою мірою хвилює кохання, після 25 років – пошук себе. Існують вікові кризи: 3-х років, 7-ми років, пубертатна (підліткова) криза, 17-ти років, 30 – 33-х років. І це нормально. Більше того, кожна криза формує психічні новоутворення – і це великий позитив для людини. Але одні люди проходять ці кризи «безболісно», а іншім – потрібна допомога психолога.

Психолог чи психіатр?

Психолог та психіатр – це різні речі. У нашій культурі прийнято ототожнювати ці дві професії. І це – у корінь невірно.

Психолог працює з нормою, а психіатр – з патологією, тобто лікує хворих. Головний мотив психолога – не нашкодити. Він буде тільки допомагати.

Порівняно з західним суспільством, українське ще доволі далеке від культури відвідування психологів. Максимум 10-15% українців звертаються до психологів. І це, здебільшого, стосується великих міст.

Міфи про психологію

Міф 1. Психолог – людина-чарівник

Людям здається, що на консультуванні, вислухавши проблеми клієнта, психолог за допомогою “чарівної палички” у вигляді поради, розумного слова – одразу ж розвіє всі складнощі, і все стане на свої місця.  

Зрозуміло, що це не так. Психолог – це професіонал, який наділений знаннями та вміннями. Він використовує різні види допомоги.

Це може бути підтримка в гострій кризовій ситуації. Це – консультування, яке розширює знання з питань вікових норм, криз, взаємостосунків. Це може бути психотерапія, як допомога в пошуках внутрішніх ресурсів людини, варіантів вирішення проблеми, пошуків нового місця в життєвій системі тощо.

Міф 2. Психолог – це порадник як вчинити в певній ситуації

Психолог-професіонал ніколи не нав’язує порад.

Адже ніхто не може бути більш компетентним у житті людини, ніж вона сама. А також тому, що відповідальність за власний вибір клієнта не може нести ніхто, навіть психолог.

Психолог допомагає побачити варіанти розв’язання даної проблеми, продумати наслідки й прийняти найефективніше рішення для даної людини.

Міф 3. Психолог може змінити або вмовити того, кого потрібно

Досить розповсюдженим уявленням є те, що психолог може миттєво змінити або дитину, або дорослого так, що вони зразу ж стануть “такими як треба”.

Батьки шукають можливостей як змінити дитину, щоб вона стала кращою, у розумінні батьків. У такому разі психолог може разом із батьками впливати на ситуацію. Адже часто поведінка дитини є результатом неефективних виховних заходів самих батьків, і тому варто перебудувати стосунки з дитиною, змінити правила в сім’ї.

Потрібно батькам розуміти, що те, що формувалось роками, за годину не можливо змінити.

Міф 4. Психолог навчить, як маніпулювати іншими людьми

Часто звертаються до психолога із проханням навчити, як вплинути на дитину, дружину, чоловіка, батьків тощо.Кваліфікований спеціаліст пояснить клієнту, що маніпуляція суперечить етичному кодексу психолога і є найгіршим способом налагодження стосунків.

Міф 5. У психолога не повинно бути проблем, інакше який же він психолог і як може допомогти іншим?!

Психолог – не чарівник. У нього можуть бути і бувають проблеми. Єдине, що потрібно від хорошого фахівця, це усвідомлювати свої проблеми, тримати їх під контролем, щоб вчасно відстежити, якщо його проблеми починають заважати

  ефективній роботі з клієнтом. Для цього, по-хорошому, психолог сам повинен періодично проходити особисту психотерапію.

Міф 6. Хороший психолог після недовгого спілкування складає психологічний портрет співрозмовника.

Завдання психолога – не розібратися в життя клієнта, а допомогти йому самому розібратися у своєму житті. Тому у нього просто немає такого завдання – якось позначити проблему клієнта або тип його особистості. Таке вішання ярликів, можна навіть сказати, видає як раз не самого хорошого фахівця. Адже саме по собі віднесення людини до того чи іншого типу або визначення якогось рівня мало що дає для вирішення реальної проблеми.

Як зацікавити дитину вчитися?

Чи любите ви вчитися? Задайте це питання будь-якій дитині, і, за умови, що вам відповідають чесно, дев’ять дітей з десяти відреагують у відповідь більш-менш негативно. Як відомо, діти люблять ходити до школи … і зі школи … От тільки ці години між ходьбою, для них, найчастіше, самі нудні і неприємні. То чи можна в принципі зацікавити дитину навчанням, і що для цього потрібно зробити?

Перш за все є те, чого робити не потрібно:

  • Не потрібно залякувати і карати, цим ви прищепите дитині не любов до навчання, а відразу до неї і страх перед вами.
  • Не потрібно “платити” за гарне навчання - цим ви розвинете у дитини споживацьке ставлення до життя взагалі, і до вас зокрема.
  • Не потрібно ставити умови і обмеження в категоричній формі - нічого, крім негативних емоцій у дитини це не викличе.

З іншого боку, потрібно і навіть необхідно:

  • З самого дитинства заохотити дитину до постійного здобуття нових знань.
  • Сприяти йому в навчальному процесі, але не робити нічого за дитину, і не намагатися позбавити його від навантажень взагалі.
  • У випадку якщо є проблеми з вчителями, залагоджувати їх по можливості дипломатично, не даючи педагогам приводу “зриватися” на дитині.
  • У разі проблем з однолітками в школі, намагатися вирішити їх разом з дитиною, з найменшими втратами для останнього, щоб він не зненавидів школу вже за саме її існування.
  • Пояснити дитині, наскільки важливий результат отримання знань з соціальної точки зору.
  • Спробувати всебічно розвивати дитину, щоб вона могла самостійно надолужити те, чого недоотримав у школі.
  • Не перетворювати процес навчання в “битву за відмінні оцінки”.

 Спробувати, щоб дитина зрозуміла - навчання важлива - з тих чи інших причин - передусім для нього, і вже потім - для його батьків.

І, нарешті, батькам необхідно пам’ятати, що життя людини не може складатися тільки з роботи і навчання, навіть якщо цій людині всього сім, дванадцять чи п’ятнадцять років.

 

Психологічні рекомендації батькам «Самотність дітей під час канікул»

Самотність дитини як явище існує і в сімейному, і в шкільному середовищі. Іноді, учні відчувають себе самотніми  саме в канікулярний період, оскільки втрачаються звичні  зв’язки із однолітками, з’являється нічим не зайнятий час. Основною причиною виникнення даного стану є відсутність емоційного зв’язку з близькими, друзями. Сьогодні, через високу зайнятість батьків, спілкування з дітьми відбувається короткочасно і поверхнево, як наслідок встановлені тривалі відносини не несуть емоційного навантаження, не ведуть до довіри та почуття безпеки. Хтось з учнів компенсує дану потребу спілкуванням із однолітками, а хтось залишається наодинці сам із собою.    

Звісно, у деяких школярів відразу після завершення навчання може виникнути потреба на деякий час усамітнитися і просто побути вдома. Але, в будь-якому разі, канікул може вистачити на різну діяльність, особливо, якщо подбати про неї заздалегідь.

Дозвілля – це вільний час, під час якого підліток за своїм вибором займається різноманітною діяльністю. Його потенціал полягає в широких пізнавальних, просвітницьких, рекреаційних, твор­чих можливостях, що сприяють розвитку особис­тості.

Так актуальність дозвіллєвої діяльності особливо підвищується під час шкільних канікул. Канікули у сфері дозвілля повинні бути насиченими заходами різнопланового характеру для повноцінного відпочинку школярів. Форми роботи у цей період можуть бути найрізноманітнішими.

Не слід забувати, що підлітковий вік – це період активного самоствердження і конкуренції за визнання. В цьому віці зрозумілою стає активність підлітка в пошуку інших, привабливих видів діяльності і значимого соціального середовища.

Якщо підліток багато часу проводить з однолітками, це лякає батьків, так як донька чи син можуть потрапити у так звану асоціальну групу, де підлітки долучаються до пияцтва, наркоманії, злочинності. Щоб захистити дитину від впливу асоціальної групи, батьки забороняють спілкуватися з підлітками, які їм не подобаються. Заборони батьків – ізоляція дитини. Ізольована дитина – самотня дитина.

Отже, причинами самотності підлітка у період канікул можуть бути:

  • невміння встановлювати контакти з однолітками;
  • невпевненість у собі, занижена самооцінка;
  • заборони батьків;
  • нестача інформації, про місця, в яких можна провести змістовне дозвілля;
  • страх довіритись комусь;
  • страх бути неприйнятим однолітками.

Важливим є питання ставлення батьків до дозвілля власних дітей у період канікул.

В організації дозвілля дітей традиційно значна роль належить позашкільним навчальним закладам. Вони є складовою системи позашкільної освіти, яка надає дітям мож­ливість відповідно до бажань та інтересів змістовно провести свій вільний час у колі однолітків, займа­тися еколого-натуралістичною, туристсько-краєзнавчою діяльністю, художньою і технічною творчістю, спортивною і дослідницькою роботою. До того ж у період зимових канікул у ПНЗ будуть проводитись конкурсно-ігрові програми, екскурсійні заходи, під час яких підлітки зможуть краще познайомитись між собою.

Отже, учням властива творчість, якщо дати дітям можливість вибирати, вирішувати — творчість знайде потрібне русло, чому сприяє вільніший канікулярний час. Способи організації творчої діяльності у гуртках як раз і забезпечують інтимно-особистісне спілкування у важливому для підлітка референтному оточенні.

Небезпечні наслідки самотності

  • Поширення пригніченості та депресій.
  • Поширення алкоголізму, в т.ч. молодіжного, юнацького.
  • Поширення наркоманій.
  • Зростання кількості батьків - одинаків.
  • Зростання кількості осіб, що не створюють власних родин( довго або ніколи ).
  • Неупорядковані сексуальні зв'язки з частою зміною партнерів та зростання венеричних захворювань.
  • Зростання замахів на власне життя та завершені самогубства.

Профілактичні заходи

  • відвідини виставок, театрів, ярмарків, місцевих свят
  • підтримка родинних зв'язків
  • спілкування з власними дітьми
  • пожвавлення контактів по за межами робочих місць
  • подорожі та туризм тощо.

 

Ігри на формування моральних якостей дитини

  1. Розмовляємо з дітьми:

Уявіть собі, що ви йдете з дитячого садка додому і бачите, як хлопчик штовхає маленьку дівчинку в калюжу. Туфлі її намокли, бант на голові ледь тримається, а по обличчю течуть сльози. Що б ви зробили? Діти, ви бачите, що настрій людини залежить від вчинків і поведінки оточуючих. Давайте допоможемо дівчинці. 

  1. Діти, а який у вас сьогодні настрій? Давайте зараз пограємо у гру «Визначення настрої членів сім’ї». Можна показати дітям малюнки із зображеннями членів сім’ї у різному настрої. При цьому мовленнєвий супровід може бути таким:

- Який настрій тут у мами і сина? Чому?

У грі ви повинні придумати з цих фотографій певну ситуацію. За настроєм членів родини придумайте їх діалог.
- А чи знаєте ви, що поганий настрій буває і у ваших близьких людей в родині? Чому? Від чого залежить настрій вашої мами або бабусі?   
Мама засмутилася, тому що ...
Дідусь подивився на мене суворо, тому що ...
Молодший брат розплакався через ...
Висновком такої гри можуть стати питання:
- Чи бували ви уважними до настрою, самопочуття своїх рідних?
Діти мають по одному підходити до кошика, коротко розповідати про яку-небудь добру справу заради близької людини, беруть листочок і прикріпляють його до гілочки дерева. Висновком мають стати відповіді на такі питання:
 
Ми розкладаємо картинки-символи із зображенням членів родини розкладаються на столі зображенням вниз. Діти парами підходять до столу, вибирають собі символи і складають діалоги-компліменти:
- Діти, зробіть компліменти всім своїм близьким і підніміть їм настрій.
Дізнатися, як дитина зрозуміла причину настрою близьких допоможе гра «Закінчи речення».

Тато засмучений через ...

- Що треба зробити, щоб поліпшити настрій близькій людині?

  1. Ще одним різновидом гри на формування моральних якостей дитини може стати гра «Чудо-дерево». Діткам пропонується така ситуація:

- Придумайте, ніж ви можете порадувати кого-то з членів родини! На кожне речення можете взяти по одному зеленому листочку з кошика Добрих справ. Ці листочки будуть символізувати ваші добрі справи. Прикріпивши їх до нашого Чудо-дерева, ви зможете оживити його!

- Подивіться, як зазеленіло наше дерево! Так і в родині життя буде радісніше, якщо всі близькі стануть уважнішими один до одного. Чи хочете ви сьогодні порадувати кого-то і поліпшити настрій? Чим ми можемо зараз порадувати один одного?

  1. Ще однією грою, спрямованою на формування моральних якостей дитини, може стати гра «Зроби комплімент».

 

ТЕСТ для батьків: "Не проґав вундеркінда"

 
 
Кожна дитина має свої, лише їй притаманні риси, які розпізнаються в ранньому віці, тому обов'язок батьків - виявити та розвинути приховані здібності та задатки. У цьому може допомогти такий тест. 
1. Ваша дитина навчилася рано, до шестирічного віку читати: 
· самостійно - 7 балів; 
· за допомогою когось - 5 балів. 
2. Читає багато книг, причому досить швидко - 2 бали
3. Сама або за допомогою когось зацікавилася словниками та енциклопедіями - 2 бали. 
4. Легко навчилася читати, але відчуває труднощі під час читання - 1 бал
5. Займається, за звичай, за зачиненими дверима, а друзів має старших за себе - 2 бали
6. Розмовляє зі старшими на рівних - 2 бали. 
7. Ставить багато різних каверзних запитань, інколи заганяючи дорослих у глухий кут - 2 бали
8. Має готові відповіді навіть на несподівані запитання - 1 бал
9. Іноді неуважна, але завжди вміє робити цікаві повідомлення (скажімо, після перегляду кінофільму, телепередачі чи спостереження за чим-небудь) - 2 бали. 
10. Із задоволенням вступає в бесіду про навколишній світ, дає власну оцінку суспільним явищам - 1 бал. 
11. Одноманітні справи (миття посуду, легкі навчальні вправи, які не потребують особливих зусиль) викликають нудьгу - 1 бал
12. Чутлива до несправедливості, навіть якщо це не стосується її особисто - 2 бали. 
13. Має багатий словниковий запас і вміло застосовує під час спілкування різні терміни - 2 бали. 
14. Любить складні ігри ( шахи та ін.), які вимагають кмітливості - 1 бал. 
15. У ранньому віці цікавиться тим, що вивчають старшокласники - 1 бал. 
16. Любить різні заняття, причому хоче робити все самостійно - 2 бали. 
17. Її цікавить Всесвіт, вона цікавиться питаннями давньої історії - 2 бали. 
18. У школі навчається без особливих зусиль, швидко схоплює матеріал та має власну думку з багатьох питань - 2 бали. 
19. Має розвинуте почуття сприймання музики, образотворчого мистецтва, навколишнього світу і в усьому знаходить гармонію - 2 бали. 
 
Ось і весь тест вашого "вундеркінда", якщо він таким є. А це залежить від того, скільки балів він отримає під час підрахунку. Потрібно врахувати, що об'єктивність тестування залежить від чітких відповідей на запитання. 
Якщо ви набрали від 10 до 13 - це свідчить про те, що ваша дитина має певні здібності, а тому вам необхідно потурбуватися про те, щоб організувати її навчання та спрямовувати розвиток її здібностей. 
 

ПСИХОЛОГІЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДЛЯ ПІДТРИМКИ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ

  1. Створювати доброзичливу атмосферу в групі.
  2. Підтримувати творчу дослідницьку активність гуртківців, включення їх в різні види діяльності.
  3. Надавати можливість дітям самим оцінювати свою діяльність.
  4. Використовувати в роботі незвичайні форми подання навчального матеріалу, (дискусії, пізнавальні ігри, ситуації суперечки, аналіз життєвих ситуацій та ін.).
  5. Майстерно використовувати почуття гумору.
  6. Вміле використання поради, направляє гуртківця на правильне рішення, замість прямого втручання у виконання завдання.
  7. Вміло застосовувати заохочення і осуд, терпиме ставлення до різних негативних проявів учнів.
  8. Опора на те позитивне, що є в кожній дитині.

 

Пам’ятка для педагогів «Дитячій суїцид»

Однією з пекучих проблем на сьогодні є проблема зростання кількості самогубств дітей. Статистичні дані  свідчать, що найбільша частота самогубств спостерігається у віці 15-24 років.

Виділяють такі види самогубств:

1)     істинний (коли людина дійсно хоче вбити себе );

2)     афективний (коли дитина опиняється у кризовому стані, який супроводжується сильними емоційними переживаннями, появою таких почуттів, як спустошеність, відчуженість, самотність );

3)     демонстративний (самовбивство як засіб привернути увагу до своєї особистості ).

Необхідно усвідомлювати, що підлітки не хочуть підкорятися законам "дорослого" життя. Юнацький романтизм, екстремізм, радикалізм, віра в добре – усе це наївні штампи, навіяні лицемірною  культурою. Підлітки несуть у собі таємну  пам’ять про те, як повинні йти справи у традиційному суспільстві, де доросле  життя – не нудна рутина прагматиків, а безперервна співучість у казковій реальності  кругообігу.

Підлітки рідко бажають померти; вони просто намагаються уникнути нестерпних обставин і в такий спосіб вирішити власні проблеми або подолати депресію. Причини суїцидальної поведінки дуже складні і багатогранні. Їх можна шукати в біологічних, генетичних, психологічних і соціальних сферах життя людини. Більшість людей, які вбивають себе, страждають від депресії, яка часто не діагностується і не лікується.

Вчені дослідили, що особи, які схильні до суїциду, не переживають великих стресів у своєму житті; вони скоріше мають певну патологію особистості, яка не дозволяє їм повноцінно справлятися із життєвими проблемами.

Типові ознаки суїцидальної поведінки дітей та підлітків:

1.Суїцидальні погрози, які передують спробі самогубства.

2.Депресія.

3.Значні зміни поведінки чи особистості людини.

4.Приготування до останнього волевиявлення.

Поряд із причинами психологи зазначають десять основних мотивів суїцидальної поведінки.

  1. Переживання образи, самотності, відчуженості, неможливості бути зрозумілим.
  2. Реальна або уявна втрата батьківської любові.
  3. Переживання, пов’язані зі смертю одного з батьків, розлученням батьків.
  4. Почуття  провини, сорому, образи.
  5. Страх перед ганьбою, глузуванням, приниженням.
  6. Страх перед покаранням.
  7. Любовні невдачі, вагітність.
  8. Почуття помсти, погроз, шантажу.
  9. Бажання привернути до себе увагу.
  10. Наслідування приятелів, героїв книг, кінофільмів.

Щодо останнього мотиву, психологи давно помітили пряму залежність між кількістю самогубств які демонструють телебачення і реальною кількістю самогубств серед молоді у суспільстві.

Аналіз мотивів суїцидальної поведінки підводить до висновку, що "найсприятливішим" для здійснення самогубства є життєвий період, коли особистість звертається до визначення  сенсу життя та переглядає його цінності, тобто період статевої зрілості та юнацтво.

Чинники ризику суїцидальної поведінки неповнолітніх:

-         попередні спроби самогубства;

-         суїцид альні погрози, прямі або замасковані ;

-         суїциди у родині;

-         алкоголізм, хронічне вживання наркотиків і токсичних речовин;

-         афективні розлади, особливо важкі депресії;

-         хронічні або смертельні хвороби;

-         сімейні проблеми.

Допомога потенційному суїциданту

Якщо ви думаєте, що комусь загрожує небезпека самогубства, дійте згідно зі своїми власними почуттями й переконаннями. Коли людина перебуває в депресивному стані, її більше потрібно говорити самій, аніж слухати когось. Ви можете надати безцінну допомогу, вислухавши розповідь про почуття цієї людини. Зустрічаючи із суїцидальною загрозою, друзі і родичі часто відповідають: "Подумай, ти живеш набагато краще, ніж інші". Такі відповіді одразу  блокують подальше обговорення і викликають у людини ще більшу пригніченість. Бажаючи допомогти таким чином, близькі сприяють зворотному ефекту.

Ні в якому разі не виявляйте агресії, якщо ви присутні під час розмови про самогубство. Важливо допомогти суїцидальним особам зрозуміти, що не потрібно зупинятися на одному полюсі емоцій.

Людина може любити і в той же час інколи відчувати ненависть: сенс життя не зникає, навіть якщо воно приносить душевні страждання. Не залишайте людину одну у випадку ситуації високого суїцидального ризику. Суїциданти не можуть самостійно вирішувати складні проблеми. Перше їхнє прохання – це прохання про допомогу.

Надійним джерелом допомоги є сімейна терапія. Усі члени сім’ї надають підтримку, розповідають про турботи і прикрощі, конструктивно визначають більш комфортний стиль спільного життя. Якщо критична ситуація пройшла, то родичі та друзі не повинні дозволити собі розслабитись. Найгірше може бути попереду. Буває так, що напередодні самогубства депресивні люди кидаються у вир діяльності. Вони просять вибачення в усіх, кого образили. Половина суїцидантів здійснює самогубство впродовж трьох місяців після початку психологічної кризи.

РЕКОМЕНДАЦІЇ КЕРІВНИКУ ГУРТКА В ОСОБИСТІСНИХ СТОСУНКАХ З ГРУПОЮ ДЛЯ ФОРМУВАННЯ МОТИВАЦІЇ ВИХОВАНЦІВ ДО ГУРТКОВИХ ЗАНЯТЬ

1. Відмовляйтеся від частого підкреслення здібностей одних і неуспіхів інших, від прямого протиставлення вихованців один одному.

2. Не робіть серйозні зауваження при всій групі, говоріть частіше наодинці. Помічайте навіть маленькі успіхи «слабких», але не підкреслюйте це різко як щось несподіване.

3. Називайте всіх по іменах і добивайтеся цього в обігу вихованців один до одного.

4. Постійно підкреслюйте, що відносини в групі повинні визначатися не тільки успіхами в гуртку, але і тими добрими справами, які скоїла людина для інших, виховуйте розуміння того, що здатність до хорошого навчання лише одна з численних властивостей особистості.

5. Частіше розмовляйте із замкнутими, "нецікавими" вихованцями, адже діти багато в чому наслідують поведінку один одного і вони починають проявляти інтерес до цього "нецікавого".

6. Все, що відбувається з вихованцями, приймайте всерйоз.

7. Уважно ставтеся до всіх зовнішніх проявів особистості вихованців.

8. Вивчати коло інтересів, цікавитися особистістю вихованців.

9. Вчіть вихованців аналізувати прожитий час.

 

 

Посилання на блог заступника директора КЗ СЮТ з навчально-виховної роботи Курбан Марини Ігорівни: 

Освітній процес КЗ СЮТ

Корисні посилання