Печать
Категория: Про заклад

БЛОК І. Аналіз діяльності  комунального закладу

«Станція юних техніків Кіровоградської міської ради»

за 2019/2020 н. р.

Комунальний заклад «Станція юних техніків Кіровоградської міської ради» відповідно до Статуту, є профільним закладом, основним напрямком діяльності якого є науково-технічний напрямок, що передбачає залучення вихованців (учнів, слухачів) до активної діяльності з набуття  техніко-технологічних умінь та навичок; розширення наукового світогляду, підготовка до активної науково-дослідницької роботи та оволодіння практичними уміннями і навичками з технічних видів спорту; організацію змістового дозвілля.

Головне завдання діяльності закладу у 2019/2020 навчальному році: реалізація державної політики у сфері позашкільної освіти,  формування у дітей та юнацтва національної самосвідомості, активної громадянської позиції, прагнення до здорового способу життя, виявлення талановитої та обдарованої молоді, розвиток науково-технічної діяльності вихованців.

Позашкільний заклад будує свою діяльність згідно з Конституцією України, законами  України  «Про освіту», «Про позашкільну освіту»,  навчальний процес здійснюється згідно за державним законодавством, нормативними документами Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України, програмою розвитку освіти, підпрограмою «Позашкільна освіта», відповідно до класифікації за рівнем, визначеним у Положенні про позашкільний навчальний заклад (постанова Кабінету Міністрів України від 06.05.2001 р. № 433), Типовим навчальним планом для організації навчально-виховного процесу в позашкільних навчальних закладах системи МОН України (наказ МОНУ від 22.07.2008 р. № 676), Статуту комунального закладу «Станція юних техніків Кіровоградської міської ради» та плану роботи закладу на 2019/2020 навчальний рік.

 

  1. Зміст діяльності, результативність якості освітнього процесу

У закладі працює 27 педагогічних працівника. Серед них 23 керівників гуртків,  7 з яких - сумісники (25% від загальної кількості керівників гуртків), а ще 1 особи (15%) працює за внутрішнім суміщенням.

Мають педагогічну або фахову вищу освіту - 17 педагогів,  базову вищу – 5 педагогів, загальну середню освіту – 2 керівника гуртків.

 

Педагогічний колектив КЗ СЮТ характеризується:

У 2019/2020 навчальному році на станції юних техніків робота гуртків була організована за напрямами та профілями: початково-технічний, спортивно-технічний, предметно-технічний, художньо-технічний, інформаційно-технічний, художньо-естетичний, туристсько-краєзнавчий.

Порівняно з минулими  роками  більшість  профілів за якими працював заклад були збережені.  У 2019 році розпочаав роботу гурток інформаційно-технічного профілю («Основи інформаційних технологій»), туристсько-краєзнавчого напряму («Історичне краєзнавство») та художньо-естетичного напряму («Художнє випилювання»), зросла кількість груп гуртків початково-технічного та художньо-технічного профілів та художньо-естетичного напряму. Кількість вихованців спортивно-технічного напряму зменшилась через те, що з’явилось більше груп вищого рівня індивідуального навчання. А кількість груп гуртків предметно-технічного напряму зменшилась через кадрові звіми у закладі.

 

Порівняльна таблиця кількості дітей КЗ СЮТ, що охоплені різними профілями та напрямами позашкільної освіти за 2017-2020 роки

 

Напрям роботи

Кількість дітей

2017/2018 н.р.

2018/2019 н.р.

2019/2020 н.р.

1

Початково-технічний

165

135

150

2

Спортивно-технічний

145

65

55

3

Предметно-технічний

45

135

105

4

Художньо-технічний

285

195

225

5

Інформаційно-технічний

-

-

15

6

Спортивно-туристський

-

30

30

7

Військово-патріотичний

-

45

-

8

Художньо-естетичний

-

30

45

 

Всього

650

635

625

 

 

 

 

 

 

Динаміка змін кількості вихованців, що займаються  різними напрямками та профілями  в КЗ СЮТ за 2017-2020 рр.

Одним з пріоритетних завдань закладу є здійснення заходів по залученню дітей різних соціальних категорій до позашкільної освіти з науково-технічного напряму.  В учнівському колективі КЗ СЮТ є вихованці з неповних сімей (116 особа); діти з малозабезпечених сімей (17 осіб);  діти, батьки яких загинули, постраждали або є учасниками АТО (42 особа); діти з багатодітних сімей (26 осіб);  діти позбавлені батьківського піклування або діти-сироти (4 особи); діти з особливими освітніми потребами (2 осіб) тощо.

Протягом навчального року адміністрацією КЗ СЮТ здійснювався контроль за якістю організації освітнього процесу в гуртках закладу з метою його вдосконалення.

Було проведено фронтально-оглядовий контроль готовності навчальних кабінетів та майстерень  до нового навчального року до 14.09.2019 року.

Проведено перевірку наявності у керівників гуртків нормативної документації, а саме: затверджених програм, журналів гурткової роботи, навчальних  планів роботи гуртків на І та на ІІ півріччя, планів  виховної роботи.

Щоквартально проводилася перевірка ведення журналів гурткової роботи. За результатами перевірок проведено індивідуальні консультації та перевірено виправлення виявлених недоліків. 

Систематично проводилося відвідування занять з метою контролю рівня відвідування груп, відповідності змісту заняття та навчального плану, рівня підготовки керівника гуртка до заняття, виправлення недоліків виявлених під час попередніх перевірок. Особлива увага під час перевірок приділялась якості навчально-виховного процесу, готовності керівника гуртка до заняття, організації освітнього процесу, ефективності використання методів  навчання, використання інноваційних методів навчання, їх доцільність та обґрунтованість.  

 

  1. Освітній процес

Відповідно до п. 9 «Положення про позашкільний навчальний заклад» навчально-виховний процес в КЗ СЮТ здійснювався за програмами рекомендованими Міністерством освіти і науки України (лист №11-17865 від 11.11.2014 р.), а також за навчальними планами і програмами, затвердженими  наказом управління освіти Кіровоградської міської ради.

Усі навчальні плани відповідають вимогам «Типових навчальних планів для організації навчально-виховного процесу в позашкільних навчальних закладах з науково-технічного напряму роботи».

Згідно мережі гуртків на 2019/2020 навчальний рік (станом на 01.09.2019 р.) було заплановано 13 гуртків, 41 група із загальною кількістю 615 вихованців. Протягом вересня-жовтня 2019 року мережа гуртків трансформувалася у зв’язку із кадровими змінами. Кількість гуртків стала 16, кількість груп – 44, кількість вихованців – 625 осіб. Порівняно з минулим навчальним роком кількість гуртків збільшилася на 3, кількість груп зросла на 3 та кількість дітей збільшилася на 10.

Гуртки працюють за трьома рівнями навчання: початковим, основним та вищим.

 

Порівняльна таблиця кількості груп у період з 2017 по 2020 рр.

Рівні навчання

Кількість груп

У 2017/2018 н.р.

Кількість груп

У 2018/2019 н.р.

Кількість груп

У 2019/2020 н.р.

початковий

16

25

26

основний

23

18

12

вищий

5

8

6

 

Співвідношення кількості груп за рівнями навчання

 у 2019/2020 н.р.

 

Гурткові заняття протягом 2019/2020 навчального року проводилися за розкладом, затвердженим директором КЗ СЮТ, погодженим профспілковими комітетами, у відповідності з віковими особливостями вихованців та з дотриманням санітарно-гігієнічних норм. Режим роботи гуртків – шестиденний. Заняття проходили  на базі СЮТ (вул. Яновського, буд. 60). Крім того, мережею гуртків були охоплені заклади загальної середньої освіти та інші навчальні заклади  міста.

 

 

Заклади загальної середньої ат професійно-технічної освіти

Кількість

груп

Кількість дітей

Кількість

годин

І. Початково-технічний

3

45

14

1

ПТМ (Гімназія ім. О.С.Пушкіна)

2

30

10

2

ПТМ (ДНЗ №3)

1

15

4

ІІ. Предметно-технічний

2

30

8

1

Конструювання транспортної техніки (НВО №8)

2

30

8

III. Художньо – технічний

11

165

54

1

Виготовлення сувенірів  (Кущівська гімназія)

3

45

14

2

Моделювання іграшок сувенірів

(ВПУ №9)

1

15

4

3

Дизайн одягу (ВПУ №9)

1

15

6

4

Виготовлення сувенірів (Гірнича гімназія)

5

75

24

5

Цифрова фотографія (НВО №6)

1

15

6

IV. Художньо-естетичний

3

45

12

1

Художня кераміка (ДНЗ №70)

2

30

8

2

Художнє випилювання (Гірнича гімназія)

1

15

4

V. Інформаційно-технічний

1

15

4

1

Основи інформаційних технологій (НВО №32)

1

15

4

VІ. Туристсько-краєзнавчий

2

30

12

1

Історичне краєзнавство (Ліцей «Сокіл»)

1

15

6

2

Спортивний туризм (КЛА НАУ)

1

15

6

Всього

22

 330

 104

 

Виконання навчальних планів

Відповідно до перевірки виконання навчальних планів: 45 груп - навчальні плани гурткової роботи відповідають програмам роботи гуртка.

 

Аналіз ефективності роботи гуртків

Ефективним та якісним результатом діяльності вихованців комунального закладу «Станція юних техніків Кіровоградської міської ради», стимулом для розвитку та самоствердження, розвитку стійкого інтересу до обраного напряму науково-технічної творчості є участь у масових заходах закладу та міста, конкурсах та фестивалях різних рівнів.

Важливим показником ефективності роботи  гуртків є результативність участі у міських, обласних, всеукраїнських та міжнародних конкурсах, змаганнях, виставках. Загалом, протягом 2019/2020 навчального року вихованці СЮТ брали участь у 14 конкурсах, змаганнях та виставках різного рівня. Серед яких: 5 міських, 6 обласних, 6 всеукраїнських та 1 міжнародному.

 Порівняльна таблиця загальної кількості вихованців що брали участь у конкурсах, змаганнях та виставках різного рівня за 2016-1019 р.р.

 

2017/2018

2018/2019

2019/2020

Загальна кількість дітей, що брали участь  у  конкурсах та змаганнях різного рівня.

155 (32% від загальної кількості вихованців)

140 (19% від загальної кількості вихованців)

49 (8% від загальної кількості вихованців)

12

 

Співвідношення кількості переможців щодо загальної кількості вихованців за 2017-2020 рр.

 

Найбільш активну участь у конкурсах, виставках та змаганнях брали вихованці гуртків історико-технічного стендового моделювання (керівник гуртка Ростокін В.М.), вихованці гуртків судномоделювання (керівники гуртків Ткаченко Є.О., Ростокін В.М.), вихованці гуртків художньо-технічного напряму (керівники гуртків Смірнова Л.В., Демченко В.В., Коваленко В.І. та Демченко А.М.), вихованці гуртка початкового технічного моделювання (керівники гуртків Мартим’янова О.М., Крючкова Н.В.), вихованці гуртка «Історичне краєзнавство» (керівник гуртка Гейко С.В.), вихованці гуртка «Художня кераміка» (керівник гуртка Пухинда В.О.).

 

Кількість призерів у конкурсах та змаганнях різних рівнів

 за 2017-2020 рр.

Рівень конкурсів та змагань

2017/2018 н.р.

2018/2019 н.р.

2019/2020 н.р.

Міські

39

22

12

Обласні

19

17

12

Всеукраїнські

21

12

2

Міжнародні

-

1

-

Разом

79

52

26

 

 

Динаміка зростання кількості призерів у змаганнях, конкурсах, виставках різних рівнів за період з 2017-2020 роки.

 

Порівнюючи результативність участі вихованців СЮТ у конкурсах та змаганнях різних рівнів за останні три роки, можна зробити висновок що загальна кількість переможців за 2019/2020 навчальний рік зменшилася. Такий спад зумовлений тим, що з 12 березня 2020 року і по теперішній час (31.05.2020 року) в Україні введений загальнонаціональний карантин у зв’язку зі спалахом захворювань на коронавірусну хворобу COVID-19 в країні та світі, а більшість конкурсів та змагань припадає на весняний період.

З метою популяризації гуртків закладу, закріплення співпраці з навчальними закладами, установами та громадськими організаціями міста вихованці СЮТ систематично беруть участь у міських заходах, святах, конкурсах, виставках, які дають можливість гуртківцям творчих об’єднань продемонструвати свої здібності та досягнення.

 

Співпраця з навчальними закладами, установами та громадськими організаціями міста

№ з/п

Дата

Назва організації

Зміст роботи

1

22.08.2019

ДНЗ №70

Участь у дитячому заході присвяченому початку нового 2019/20 н.р.

2

26.09.2019

КЗ «Ліцей «Сокіл»»

Участь у заході «Козацькі забави – 2019»

3

01.10.2019

НВО ЗОШ І-ІІІст. №31, ЦДЮТ «Сузір’я»

Відкритий захід «Моя перша модель літака»

4

07.10.2019

Літературно- меморіальний музей І.К. Карпенка-Карого міста Кропивницького»

Участь у заході «На цій землі нас не здолати»

5

08.11.2019

СЗОШ №3

Ознайомлювальна екскурсія по закладу.

 

Організація та участь у проведенні поза навчальних, дозвіллєвих, виховних міських заходів

№ з/п

Назва заходу

Дата проведення

Місце проведення

 

Зміст заходу

Ким виступав (організатор, учасник тощо)

1

Участь у заходах присвячених 265-й річниці заснування міста

19.09.2019- 21.09.2019

Площа перед будівлею міської ради, парк «Ковалівський», вул. Дворцова

Встановлення ярмаркової арки, оформлення фотозони, участь у фестивалі «Кулеба-фест», встановлення наметів, фотозйомка заходів.

учасник

2

Фестиваль «Козацька фортеця»

19.09.2019

КЗ СЮТ

Відкриття та презентація усіх напрямів вітчизняного національно-патріотичного виховання.

Організатор, учасник

3

Участь у AGROEXPO-2019

25.09.2019-27.09.2019

Виставковий комплекс ТОВ «УКРАГРОЕКСПО»

Участь у агропромисловій виставці з польовою демонстрацією техніки та технологій.

учасник

4

Участь у спортивно-технічних заходах

28.09.2019

Парк Ковалівський

Виставка творчих робіт вихованців гуртків, участь у спортивно-технічному заході

учасник

5

«Козацькі забави – 2019»

09.10.2019

Приміщення музею І.К. Карпенка-Карого

Участь у заході «На цій землі нас не здолати»

 

 

учасник

6

Комплексний виховний захід «ПРО 100 НЕБА» до Дня Героїв Небесної Сотні

20.02.2020

Обласна бібліотека ім. Є. Маланю-ка

авторська

моновистава

організатор, учасник

 

Одним з показників ефективності роботи гуртків є їх участь у масових заходах КЗ СЮТ. Загалом протягом  2019/2020 навчального року було проведено багато масових заходів для вихованців нашого закладу та школярів міста.

З 1 по 15 вересня 2019 року був організований Тиждень відкритих дверей у закладі, протягом якого майбутні вихованці та їх батьки могли відвідати СЮТ  та познайомитися з напрямами його роботи, подивитися виставку гуртків та записатися на них.

19 вересня 2019 року на базі закладу відбувся міський Фестиваль «Козацька фортеця», організатором якого стала Станція юних техніків, а саме заввідділом військово-патріотичного виховання Чорний П.Г. Під час Фестивалю до СЮТу завітали школярі міста. Вони змогли побачити усі напрями вітчизняного національно-патріотичного виховання, які були представлені гуртками військово-патріотичного виховання м. Кропивниького. Станція юних техніків також презентували свій гурток військово-патріотичного профілю «Козацько-лицарський гарт», який працював у закладі протягом 2018/2019 н.р., керівником якого був Чорний П.Г.

1 жовтня 2019 року для школярів НВО ЗОШ І-ІІІ ст. №31 ЦДЮТ «Сузір’я» керівник гуртка ПТМ, Крючкова Н.В. провела відкритий захід «Моя перша модель літака». Для дітей була проведена екскурсія по СЮТ, а також майстер-клас, на якому школярі змогли виготовити собі першу модель літака.

До Дня захисника України в КЗ СЮТ з 8 по 15 жовтня були проведені тематичні заходи для вихованців, а також оновлено куточок «Героїка нашого часу».

У листопаді 2019 року на Станції юних техніків були проведені різноманітні заходи, як для вихованців закладу, так і для школярів міста. У День української писемності та мови, на педагоги КЗ СЮТ пробували свої сили у радіодиктанті національної єдності, який традиційно відбувався на Українському радіо. А на гуртках керівники проводили тематичні виховні заходи, бесіди та відео перегляди  для дітей.

Виховний захід для школярів СЗОШ №3 відбувся 8 листопада 2019 року. Заступник директора з НВР Курбан М.І. організувала екскурсію по закладу, а Бондаренко С.А., заступник директора з НМР, організувала майстер-класи, які проводили керівники гуртків Мартим’янова О.М., Демченко А.М. та Федорова М.І.

Тематичні заходи патріотичного спрямування були проведені на гуртках КЗ СЮТ 21 листопада 2019 року, присвячених Дню Гідності і Свободи. А 26 листопада 2019 року для вихованців були проведені заходи присвячені Дню вшанування пам’яті жертв Голодомору в Україні.

У грудні 2019 року були проведені тематичні заходи, присвячені Дню ЗСУ (5-6.12.2019 р.), День прав людини «Марафон права» (12-13.12.2019 р.), заходи до Дня вшанування пам’яті учасників ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС (12-13.12.2019 р.).

До міського фестивалю «Прикрась ялинку з Миколаєм» (24.12.2019 р.) працівники Станції юних техніків розробили та виготовили святкову фотозону «Символ року» - двох мишенят на шматочках сиру.

Тематичні заходи проводилися до таких визначних подій січня 2020 року: відзначення річниці визволення Кіровоградщини від нацистських загарбників (14-25.01.2020 р.), до Дня Соборності України (21-23.01.2020 р.), до Дня пам’яті героїв Крут (28-31.01.2020 р.).

До Дня закоханих 12-14 лютого 2020 року керівники гуртків початково-технічного, художньо-технічного та художньо-естетичного напрямів виготовляли з вихованцями тематичні поробки й сувеніри, а також валентинки.

15 лютого 2020 року до Дня вшанування учасників бойових дій на території інших держав в КЗ СЮТ була проведена виставка робіт військової техніки вихованців гуртків спортивно-технічного та предметно-технічного профілів «Діти – воїнам».

До Дня Героїв Небесної сотні, 20 лютого 2020 року, у закладі була організована виставка дитячих малюнків.

Виставка творчих робіт вихованців гуртків початково-технічного, художньо-технічного та художньо-естетичного напрямів та інфостенд на тему видатних жінок України була проведена в КЗ СЮТ до Міжнародного жіночого Дня 8 березня. Також, керівники гуртків проводили тематичні заходи, присвячені цьому святу.

Відповідно до поданих керівниками гуртків звітів, аналіз ефективності  гурткової роботи показав, що протягом 2019/2020 навчального року 419 гуртківців (67% від загальної кількості дітей) були залучені до масових заходів закладу та міста. У конкурсах та змаганнях різних рівнів взяли участь 49 вихованців (8% від загальної кількості дітей), з них призові місця посіли  26 гуртківці (53% від загальної кількості учасників змагань та конкурсів).

 

Аналіз виховної роботи

Виховна та організаційно-масова робота на станції юних техніків  здійснювалася  відповідно до плану роботи закладу на 2019/2020 навчальний рік, планів роботи на період канікул, затверджених наказом директора по закладу, розпорядчих документів по закладу відповідно до наказів управління освіти Міської ради м. Кропивницького, листів  центру методичної та соціально-психологічної служби управління освіти. Інформація з питань організації масових заходів, виховної роботи доводилась до членів педагогічного колективу шляхом її оприлюднення на офіційному сайті СЮТ, дошках оголошень, наказів по закладу, нарадах при директорі, педагогічних радах тощо.

Метою виховної системи КЗ СЮТ є виховання соціалізованого та  науково-технічно компетентного громадянина України.

Основною формою організації  виховної роботи в  закладі  є гурткова робота.  Саме під час гурткових занять і відбувається процес виховання. Успішно проводиться робота з національно-патріотичного, художньо-естетичного, морально-етичного, екологічного, трудового та правового виховання. Діти розвивають пізнавальну,  практичну, творчу та соціальну компетентності.  Під час занять та в поза навчальний час педагоги проводять заходи з виховної роботи  за такими напрямками:

 -  дисциплінування вихованців – мета якого адаптувати дитину до навчально-виховного середовища закладу, навчити правилам поведінки та спілкування в закладі, визначення їх статусу на станції. Цей напрям виховання є попередньою квінтесенцією  усіх наступних напрямів виховання.

- трудове виховання – мета якого налаштувати вихованців на набуття специфічних науково-технічних знань. Виховання ціннісного ставлення до праці, повага до людей труда та результатів їх діяльності.

- громадянське виховання – мета якого формування вихованця  як повноцінного громадянина своєї держави і патріота своєї Вітчизни.

- естетичне виховання – мета якого  привити вихованцю чуття прекрасного та вишукані смаки, здатності до дизайну та ергономічного вдосконалення  у сфері його творчих компетентностей.

Протягом 2019/2020 навчального року в творчих об’єднаннях закладу були проведені виховні заходи:

Протягом 2019/2020 навчального року питання виховної роботи розглядались на педагогічній раді, нарадах при директорі, методичних об`єднаннях, семінарах, конференціях. На нараді при директорі розглядались питання організації змістовного дозвілля дітей під час канікул (листопад, січень); 2 рази на рік розглядається питання ефективності та результативності роботи гуртків (грудень, червень), якість роботи керівників гуртків щодо реалізації інтересів вихованців, їхнього творчого розвитку.

Виховна робота в закладі має чіткий та цілеспрямований характер, що дає можливість здійснювати плідну діяльність в напряму роботи з обдарованими дітьми, розвиток творчої особистості, соціальний захист дітей. Вихованці станції беруть активну участь у змаганнях, конкурсах, виставках різного рівня, як на рівні закладу, так і на рівні міста, області та у Всеукраїнських заходах.

Важливе значення для  розвитку творчого потенціалу дитини має тісна співпраця позашкільного закладу з  батьками та громадськістю міста. Розуміючи це педагогічний  колектив станції юних техніків поставив перед собою такі завдання: вивчення сімей вихованців, їх виховного потенціалу, включення батьків, усіх дорослих членів родини у освітній процес як рівноправних учасників, інтеграція зусиль і гармонізація взаємин педагогічного колективу і батьківської громадськості в створенні сприятливих умов для ефективної роботи освітнього закладу, формування педагогічної культури сучасної сім'ї та допомога батькам в їх психолого-педагогічній самоосвіті  в цілому були вирішені.

У 23 творчих об’єднаннях були проведені батьківські збори. Створено батьківські комітети гуртків. Особлива увага була приділена індивідуальній роботі з батьками.

Багато зусиль було направлено на  організацію системи заходів для популяризації діяльності закладу. Для цього була створена спільнота КЗ СЮТ у соціальній мережі Facebook, а також уся діяльність закладу була висвітлена на сайті, модератором якого була Чередніченко А.С., заввідділом з організаційно-масової роботи.

                          

Охорона та зміцнення здоров’я вихованців.

Система профілактичної роботи з попередження всіх видів дитячого травматизму у 2019/2020 навчальному році складалась з таких заходів: проведення всіх видів інструктажів з вихованцями, проведення роботи щодо формування здорового способу життя, тематичних виховних годин, профілактичних бесід та інформаційних хвилинок, а також Тижнів знань з  безпеки  життєдіяльності.

Для успішної організації цієї роботи  було проведено засідання педагогічного колективу з метою ознайомлення з методичними  рекомендаціями про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці, безпеки життєдіяльності в органах управління освітою та закладах освіти Кіровоградської області, затверджених рішенням науково-методичної ради комунального закладу «Кіровоградський інститут післядипломної педагогічної освіти» ім. Василя Сухомлинського»  від 28.04.2015 р.                                                                                                          

На виконання підпунктів 1 та 2 пункту 1 спільного наказу Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Кіровоградській області та управління освіти, науки, молоді та спорту Кіровоградської облдержадміністрації від 22.06.2019 року №166/480-ОД «Про проведення Тижнів знань безпеки життєдіяльності в закладах освіти області у 2019/2020 навчальному році» та відповідно до листа комунального закладу «Кіровоградського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського» від 17.08.2019 №598/18-09  «Про проведення Тижнів знань безпеки життєдіяльності в закладах освіти області у 2019-2020 навчальному році» було проведено 5 Тижнів безпеки життєдіяльності на теми: «Ми - за безпеку руху», «Сірники не чіпай – вогонь не закликай», «Без здоров’я немає щастя», «Жити цікаво та безпечно». Останній Тиждень БЖ проходив у закладі дистанційно, через провадження карантинних заходів по всій країні.

В межах тижнів проведено бесіди з попередження нещасних випадків серед дітей. Активізовано роботу батьківського лекторію, а саме проведені бесіди:

- «Як допомогти дитині організувати робоче місце дома з дотриманням правил техніки безпеки»;

- «Здоров’я мати – вік біди не знати!»

- «Як допомогти малюку знайти най безпечний шлях до СЮТ»;

- «Увага! Діти на дорозі!»;

- «Вогонь - друг, вогонь – ворог. Причини виникнення пожеж»;

- «Здоров’я мати – вік біди не знати!»;

За матеріалами проведення кожного тижня оформлені тематичні папки.

 

  1. Аналіз діяльності методичної служби комунального закладу «Станція юних техніків Кіровоградської міської ради»

2019-2020 навчальний рік

Згідно з річним планом роботи  в 2019/2020 навчальному році колектив закладу продовжив роботу над  проблемою: «Розвиток професійної компетентності творчого педагога як умова формування компетентного вихованця сучасного позашкільного закладу» на ІV етапі функціонування та аналітики.

Діяльність Станції юних техніків була спрямована на виконання Закону України «Про позашкільну освіту», Положень: «Про позашкільний навчальний заклад», «Про станцію юних техніків»  інших чинних законодавчих та нормативних документів. Заклад здійснював свою діяльність відповідно до статуту,  а також відповідно до завдань, визначених у наказі по закладу  "Про організацію методичної роботи в 2019-2020 навчальному році.” 

   Колектив закладу,   працюючи над проблемною темою, поставив собі за мету:  удосконалення професійної компетентності кожного педагога, підвищення науково-теоретичного й загально культурного рівня, психолого-педагогічної підготовки та професійної майстерності, розвиток їх творчої ініціативи, формування в них готовності до самовдосконалення, самоосвіти, саморозвитку.

Методична робота організовувалась за напрямами: 

  1. Підвищення педагогічної майстерності педагогів через оптимальну структуру науково-методичної роботи, удосконалення професійної компетентності кожного педагога, розвитку їх творчої ініціативи.
  2. Забезпечення реалізації принципів гуманізації, демократизації та спрямованість процесу навчання на розвиток собистості вихованця.
  3. Створення методичного супроводу роботи молодих педагогів щодо успішної адаптації до роботи в закладі та підвищення рівня професійної компетентності. 

 

Методична робота спрямувалась  на забезпечення ефективної діяльності наступних колективних форм методичної роботи: методичної ради, теоретичних семінарів, семінарів-практикумів, методичних об’єднань, творчих об’єднань, індивідуальних та групових консультацій, методичних оперативних нарад.

 На реалізацію поставлених завдань  позитивно вплинули  засідання методичної ради, метою якої стало: вироблення стратегічних напрямів розвитку та удосконалення змісту навчання і виховання дітей. На засіданнях МР було затверджено: плани роботи та структура методичної роботи, навчальні плани гурткової роботи, плани роботи МО; навчальні програми; проводились творчі звіти педагогів, які атестуються.

Основною формою організації методичної роботи в закладі були методичних об’єднання:

- керівників гуртків початково-технічного моделювання та спортивно-технічного профілю  (голова  Костинська І.О.);

- керівників гуртків художньо-технічного профілю (голова Федорова М.І.).

 Робота  методичних об’єднань забезпечила:

      -  моніторинг професійної діяльності педагогів – членів методичного об’єднання,

Методичні об’єднання працювали протягом року відповідно до плану роботи. На засіданнях методоб'єднань розглядались актуальні питання навчання вихованців, виявлення та пошук шляхів подолання труднощів, ознайомлення з передовим та перспективним педагогічним досвідом.

 Однією з  форм методичної роботи  є методичні оперативні наради, робота яких  спрямована на покращення результатів освітнього процесу; допомогу педагогічним працівникам в підготовці до участі в міських, обласних та Всеукраїнських масових заходах; створення та апробація робочих та експерементальних програм, ведення журналів гурткової роботи; проведення різноманітних заходів у закладі.

Структурним підрозділом методичної служби закладу є творче об’єднання «Досвід», завданням якого є створення умов для професійного зростання фахової майстерності педагогів через   процес самоосвіти. Внаслідок використання інноваційних форм роботи під час засідань  були створені оптимальні умови для підвищення науково-теоретичної, психолого-педагогічної, загально-дидактичної підготовки всього педагогічного колективу та самоосвітньої діяльності  кожного педагога окремо. На спеціально створеному сайті голова ТО розміщувала матеріали для опрацювання, педагоги мали можливість залишити коментарі та доповнення. Тема яку обрали члени ТО «Видатні педагоги та їх надбання для сучасників».

Результати роботи ТЛ «Джерело творчості» за 2019/2020 навчальний рік засвідчують про активізацію творчої активності всіх  педагогів закладу, як досвідчених, так  і  педагогів-новаторів. Про це свідчить участь керівників гуртків у майстер-класах міського та станціонного рівнів:

Назва заходу

Дата проведен-ня

Рівень

Формат

Відповідальний

День міста

21.09.2019

міський

Створення арки в Ковалівському парку

Журавльова О.М;

Федорова М.І.

Мартим’янова О.М., Костинська І.О.  Демченко А.М., Смірнова Л.В., Коваленко В.І., Крючкова Н.В.

 «Козацька фортеця»

19.09.2019

міський

Патріотичний фестиваль

Чорний П.Г., Ростокін В.М., Ткаченко Є.О., Семенюта С.С.

Агро-експо

25-27.09.19

Міжнародна агропромислова виставка

Виставка військової техніки

Ростокін В.М. Семенюта С.С., Ткаченко Є.О., Цись В.В., Костинська І.О.

Прикрась ялинку з Миколаєм

19.12.19

Міський

фестиваль

Бондаренко С.А.

Курбан М.І.

педагоги закладу

Моя перша модель літака

04.10.19

внутрістанційний

Майстер-клас для здобувачів освіти ЗОШ 31

Крючкова Н.В.

Бондаренко С.А.

Перші кроки юних творців

14.11.19

міський

Майстер-клас для дітей з  особливими потребами

Федорова М.І.

Бондаренко С.А.

Мартим’янова О.М.

Демченко А.М.

Подарунок власноруч

04.12.19

міський

Майстер-клас для дітей з  особливими потребами

Костинська І.О.

Смірнова Л.В.

Моя перша модель вітрильника

15.01.20

міський

Семінар-практикум для керівників гуртків науково-технічного напряму та вчителів трудового навчання

Крючкова Н.В.

Бондаренко С.А.

 

Не менш важливого значення адміністрація навчального закладу приділяла участі педагогів у міських формах методичної роботи. Саме тому в 2019/2020 навчальному році педагоги закладу стали учасниками системи заходів, що дали змогу розширити пізнавальне коло знань, збагатитися практичним досвідом роботи колег, оцінити свої здобутки. Практично значимими були: семінари-практикуми, майстер-класи, творчі групи, практикуми, січнева інтернет-конференція. До участі в цих формах методроботи були залучені практично всі педагоги навчального закладу. Кожне відвідування таких форм методичної роботи супроводжувалося подальшою передачею набутої інформації своїм колегам на засіданнях МО. Це давало можливість не лише знайомитися з надбаннями педагогів міста, а й самим оцінити власну педагогічну діяльність, впроваджувати елементи досвіду кращих колег в освітній процес.

Педагоги закладу стали активними учасниками міських, обласних та Всеукраїнських методичних заходів. Так у 2019-20 навчальному році. році четверо колег  прийняли участь у семінарах – практикумах, які проводились у межах області ( Костинська І.О., Курбан М.І. у м. Олександрії, Бондаренко С.А. у м. Олександрівка, Федорова М.І., Чередніченко А.С., Олійник В.Ю.. брали участь в семінарах-практикумах міського рівня. Ткаченко Є.О. і Ростокін В.М. стали учасниками Всеукраїнського  семінару в м. Києві.

На початку навчального року Курбан Марина Ігорівна та Чорний Павло Георгійович взяли участь в обласному конкурсі на кращий навчально-методичниий матеріал турисько-краєзнавчого та національно-патріотичного напрямів позашкільної освіти.

 

Заходи, проведені методичною службою

КЗ «Станція юних техніків Кіровоградської міської ради»

з/п

Форма роботи

Кількість

1.

Методична рада

4

2.

Засідання методичного об’єднання художньо-технічного профілю

3

3.

Засідання методичного об’єднання спортивно-технічного профілю та ПТМ

3

4.

Засідання методично-практичної лабораторії «Джерело творчості»

3

5.

Засідання творчого об’єднання «Досвід»

3

6.

Майстер-класи

9

7.

Індивідуальні консультації

21

8.

Участь у атестаційній комісії закладу

4

9.

Моніторингові дослідження

3

 

 

 

 

 

Методичні заходи, проведені ЦМСПС у 2019/2020 навчальному році, у яких брали участь педагоги КЗ «Станція юних техніків»

з/п

Форма роботи

Кількість

1.

Серпнева нарада (I частина - пленарна)

1

2.

Серпнева нарада (II частина – для директорів, заступників директорів, керівників ШМО/ЦМО педагогів різних фахів)

1

3.

Засідання творчих та проблемних груп

4

4.

Майстер-класи

5

5.

Інтернет-конференції

1

6.

Семінари-практикуми

3

7.

Конкурс фахової майстерності «Джерело творчості»

( конкурсна комісія в сладі журі)

1

8.

Індивідуальні консультації

18

 

Підвищення кваліфікації педагогів КЗ СЮТ 2019-2020 н.р..

З 1 січня 2020 року набрала  чинності постанова Кабінету міністрів щодо Порядку підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників.

Педагогічні і науково-педагогічні працівники зобов’язані постійно підвищувати свою кваліфікацію.

Метою підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників є їх професійний розвиток відповідно до державної політики у галузі освіти та забезпечення якості освіти.

Основними видами підвищення кваліфікації є:

 

Підвищення кваліфікації педагогами закладу в 2019-20 навчальному році

Дата

ПІБ педагога

Вид підвищення кваліфікації

Тема

Кількість годин

10-24.10.19

Федорова М.І.

Навчання за програмою

 

72

03-14.02.20

Сурмач В.В.

Навчання за програмою

 

72

10.03.20

Коваленко В.І.

Пухинда В.О

Семінар

 

Нетрадиційні технології сучасного декоративно-прикладного мистецтва

8

23.04.20

Коваленко В.І.

Пухинда В.О

тренінг

Інтерактивні технології на уроках трудового навчання

8

19.03.20

Бондаренко С.А.

тренінг

Проектування професійного розвитку педагогів закладу позашкільної освіти

8

 

Результати атестації педагогів КЗ СЮТ

Метою атестації педагогічних працівників КЗ СЮТ було стимулювання цілеспрямованого безперервного підвищення рівня професійної компетентності педагогічних працівників, ріст їх професійної майстерності, розвиток творчої ініціативи, підвищення престижу й авторитету, забезпечення ефективності навчально-виховного процесу.

 Атестація проводилася за принципами відкритості та колегіальності, гуманного та доброзичливого ставлення до педагогічних працівників, повноти, об’єктивності та системності оцінювання їх педагогічної діяльності.

Кожен педагог, який атестувався, складав і погоджував з атестаційною комісією індивідуальний план роботи. Повторно ознайомлено працівників СЮТ з нормативними документами про атестацію. Педагоги, які атестуються пройшли курсову перепідготовку. Їх ознайомлено з графіком і планом проведення атестації.

Протягом атестаційного періоду вивчалася робота керівників гуртків, які атестуються. Критеріями оцінювання роботи керівника гуртка під час атестації були: оцінка виконання педагогом його посадових обов’язків; підвищення професійного рівня, використання сучасних методик проведення занять й інноваційних технологій; компетентність, творчі та організаторські здібності, організованість; рівень роботи по залученню дітей до участі в конкурсах, змаганнях та результати їх участі. Кожний педагог, що атестувався, був ознайомлений з характеристикою діяльності у між атестаційний період.

З метою ознайомлення з основними атестаційними умовами і вимогами проводились інструктивно-методичні наради, засідання методичних об’єднань, був  оформлений інформаційний стенд «Підвищення майстерності», де розміщені відповідні розпорядчі документи, графік засідань, план роботи, заходи, щодо проведення атестації. Всіх педагогічних працівників, які мали пройти чергову  та позачергову атестацію, було своєчасно проінформовано.

Проведення атестації висвітлено на сайті закладу та видано наказ «Про підсумки атестації педпрацівників у 2020 р.

Підтвердженням ефективності методичної роботи КЗ СЮТ є результати атестації педагогічних працівників, а саме: Семенюті С.С. (підтверджено12 тарифний розряд), Смірновій Л.В. (підтверджено 9 тарифний розряд), Костинській І.О. (підтверджено І кваліфікаційну категорію), Федоровій М.І. (підтверджено І кваліфікаційну категорію),   Крючковій Н.В. присвоєно звання керівник гуртка-методист.

 

 

Відзнаки

Ткаченко Євген Олександрович нагороджений грамотою Управління освіти за вагомий внесок у розвиток освітньої галузі;

Курбан Марина Ігорівна  нагороджена грамотою Управління освіти за високий професіоналізм.

Бондаренко Світлана Анатоліївна нагороджена грамотою Управління освіти за сумлінну працю та професіоналізм.

Ростокін Владислав Миколайович нагороджений премією Василя Сухомлинськогоза формування життєвих компетентностей здобувачів освіти.

Аналізуючи рівень проведеної  роботи з реалізації науково-методичних проблеми, випливає, що системний підхід до організації методичної роботи позитивно впливає на підвищення рівня викладання, професійної майстерності педагогів, удосконалення освітнього процесу взагалі. Поєднання традиційних і нетрадиційних форм методичної роботи сприяло підвищенню ефективності й результативності процесу навчання і виховання учасників освітнього процесу.

 

  1. Стан роботи з охорони праці

Питання охорони праці, створення належних санітарно-гігієнічних умов та профілактика травматизму  є одним із найважливіших у роботі навчального закладу.

Відповідно до ст. 51 «Про освіту», ст. 23 (I) Закону України «Про загальну середню освіту», «Про охорону праці»  та інших  нормативно-правових актів у навчальному закладі  забезпечено безпечні та нешкідливі умови навчання, фізичного розвитку та зміцнення здоров’я, режиму роботи, формування гігієнічних навичок і засад здорового способу життя, збереження та зміцнення фізичного та психічного здоров’я  вихованців.

У КЗ СЮТ дана робота проводилась за наступними напрямами:

Відповідно до  Закону України «Про охорону праці» для організації виконання правових, організаційно-технічних, санітарно-гігієнічних, соціально-економічних і лікувально-профілактичних заходів, спрямованих на запобігання нещасних випадках, професійних захворювань і ава­рій під час навчально-виховного процесу в КЗ СЮТ працює служба охорони праці.

З метою створення безпечних умов для навчання та відпочинку дітей перед початком навчального року комісією, до складу якої входили представники міської виконавчої влади,  міського відділу освіти, пожежного нагляду, енергонагляду,  міського профспілкового комітету було перевірено готовність до 2019/2020 навчального року, про що складено відповідну документацію з дозволами всіх служб на початок роботи навчального  закладу. Оформлені  акти-дозволи  на проведення навчальних занять у кабінетах та приміщеннях підвищеної небезпеки та  акти  перевірки на надійність.

Міським відділом освіти та адміністрацією навчального закладу ведеться робота щодо поліпшення умов праці та навчання. Проводяться поточні ремонти навчальних кабінетів і місць загального користування.

У КЗ СЮТ проводиться систематичний контроль за умовами навчально-виховного процесу з охорони праці, безпеки життєдіяльності: здійснюється перевірка інженерно-технічних комунікацій, устаткування, електромережі та електрообладнання. Здійснюється оперативно-громадський контроль за дотриманням всіма службами, посадовими особами, працівниками трудового законодавства, стандартів безпеки праці, правил, норм, інструкцій та інших нормативних актів з охорони праці. Результати перевірок доводяться до відома керівника закладу, обговорюються на виробничих нарадах, розробляються заходи щодо усунення недоліків.

Усі навчальні кабінети забезпечені меблями відповідно до ДСанПіНу 5.5.2.008-01 Кабінети відповідають своєму функціональному призначенню за площею, лінійними розмірами, обладнанням, меблями. Проте треба зазначити, що матеріально-технічна база у кабінетах  не оновлюється.

Відповідно до Закону України «Про пожежну безпеку» у закладі проводяться інструктажі з пожежної безпеки для працівників та вихованців, про що ведеться відповідна документація. Протипожежне обладнання, евакуаційні шляхи та виходи відповідають нормативним вимогам пожежної безпеки. Приміщення підвищеної небезпеки забезпечені інструкціями з пожежної безпеки та первинними засобами пожежогасіння. Але у роботі з пожежної безпеки є недоліки. У зв'язку з недостатнім фінансуванням у КЗ СЮТ не проведено обробку дерев'яних конструкцій горищ вогнезахисною сумішшю. Стурбованість викликають застарілі електросистеми, які не завжди витримують навантаження.

Пріоритетними напрямками роботи навчального закладу у 2019/2020 навчальному році було збереження та зміцнення здоров’я дітей, формування у вихованців свідомої мотивації до збереження здоров’я та  життя, дбайливого ставлення до оточуючих. У КЗ СЮТ протягом року проводились відповідні заходи щодо запобігання дитячого травматизму, застосовувались різні форми та методи роботи, серед яких: лекції, конференції, бесіди. З метою формування навичок безпечної поведінки та пропаганди здорового способу життя для вихованців організовувались вікторини, конкурси, екскурсії.

У  КЗ СЮТ проведено різноманітні заходи для дітей різних вікових категорій на знання правил дорожнього руху, безпечної поведінки, особистої безпеки, профілактики невиробничого травматизму.

З метою популяризації серед дітей та підлітків здорового і безпечного способу життя, здобуття практичних навичок і умінь щодо поведінки у надзвичайних ситуаціях та проведення рятувальних робіт за допомогою найпростішого спорядження, у закладі двічі на рік відпрацьовується план евакуації на випадок пожежі та інших надзвичайних ситуацій.  Поновлено матеріали інформаційних куточків з «Правил пожежної безпеки» та «Правил дорожнього руху».

Завдяки проведеній  профілактичній роботі під час освітнього процесу протягом 2019/2020 навчального року нещасних випадків не зафіксовано. Також травм серед працівників на виробництві не було.

 

  1. Пріоритетні напрямки розвитку та вдосконалення освітнього процесу  КЗ СЮТ в 2020/2021 н.р.

З метою реалізації положень Конституції України, законодавчих актів України  у галузі освіти, Указу Президента України від 25.06.2013 № 344 «Про Національну стратегію розвитку освіти в Україні на період до 2021 року», наказу Міністерства освіти і науки, молоді і спорту України від 31.10.2011 № 1243 «Про затвердження «Основних орієнтирів виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України», створення умов для забезпечення доступу громадян до якісної позашкільної  освіти,  вдосконалення культурних і національних освітніх прав та запитів усіх громадян, утвердження високого статусу педагогічних працівників у суспільстві, робота педагогічного колективу КЗ СЮТ у 2020/2021 навчальному році буде спрямована  на вирішення:

 

Результати голосування, оцінки роботи директора співробітниками